مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» شهرام ناظری: صداوسیما ساز و نوازنده را از پشت بشکه و گلدان نشان می دهد!

 

 

مساله اصلی، آموزش و تربیت ذهن مخاطب است. مساله فرهنگ سازی است که در کشور ما انجام نشده. موسیقی سنتی هنوز هم زیر ضربه است. هنوز هم صداوسیما ساز و نوازنده را از پشت بشکه و گلدان و امثال آن نشان می دهد!

شهرام ناظری هنرمند سرشناس کرد ایرانی به تازگی در گفتگویی که با عبدالجواد موسوی داشته به بیان پاره ای از دغدغه های موسیقایی خود پیرامون رویکردش به اشعار مولانا و فردوسی و البته برخی از معضلات امروز هنر ایران پرداخته است. بخشهایی از گفته های ناظری را به نقل از «نگاه پنجشنبه» می خوانید:

عشق اول من، ادبیات است
من وقتی در جایی غلط ادبی می بینم چه در نوشتار باشد باشد و چه حین خواندن و آواز به شدت ناراحت می شوم...عشق اول من، ادبیات است و برای من ادبیات، پشتوانه موسیقی است.

شعر مولانا و فردوسی به درد دربار نمی خورده
از اواخر عصر صفویه و دوران قاجار موسیقی و آواز سنتی ما بیشتر در خدمت دربار بوده و در اندرونی شاهان و شاهزادگان نواخته می شد. شاهزاده قاجار می خواسته شعر عاشقانه و تغزلی بشنود و از آن لذت ببرد. شعر مولانا و فردوسی با آن ستیهندگی به چه درد او می خورده؟! البته روابط سیاسی شاهان آن دوره با بیگانگان هم بر عدم گرایش به مولانا و فردوسی بی تاثیر نبوده است.

از مولانا به فردوسی رسیدم
مولانا مرا به سوی شاهنامه هدایت کرد. وقتی در دریای شعر او غرق شدم از ساحل شعر فردوسی سردرآوردم.

کار سبک رواج یافته
امروزه کار هنری خیلی عمیق، برد زیادی ندارد. در هر عرصه ای کار سبک و دلقک بازی بکنید،ره صد ساله را یک شبه طی می کنید. الان وضعیت جامعه ما عصیان زده است و دوره، دوره هنر نیست!

مشکلات صداوسیما
مساله اصلی، آموزش و تربیت ذهن مخاطب است. مساله فرهنگ سازی است که در کشور ما انجام نشده. موسیقی سنتی هنوز هم زیر ضربه است. هنوز هم صداوسیما ساز و نوازنده را از پشت بشکه و گلدان و امثال آن نشان می دهد!

نه وکیل دارم و نه منشی
شما در موسیقی من یک لحن بد و یا بیان بد نمی بینید ولی متاسفانه از نظر هماهنگی کارها، تبلیغات و توزیع فروش آثارم بسیار ضعیف عمل کرده ام. بین اهل موسیقی تنها کسی هستم که نه شرکت دارد، نه دفتر، نه منشی و نه وکیل.

بر کار آهنگسازی شده، آواز نمی خوانم
من خواننده ای نیستم که بر کار آهنگسازی شده، آواز بخوانم. نظرات خود را به آهنگساز می گویم و کار در نهایت حاصل همفکری من و آهنگساز است. در کنار اساتیدی مانند آقای لطفی، مرحوم مشکاتیان و حسین علیزاده همیشه راحت بودم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:شهرام ناظری, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب